SEO Bergen – Søkemotoroptimalisering
SEO i Bergen
SEO Bergen – Søkemotoroptimalisering det du trenger å gjøre for å øke trafikken inn til ditt nettsted. Vi hjelper bedrifter i Bergen og omegn med den riktige SEO strategien.
Ingen nettside er lik, derfor vi har ikke en løsning som passer til alle. Vi skreddersyr løsninger for hvert enkelt nettsted ut i fra behov. Men prosessen overordnet er alltid lik.
Prosessen
Analyse og kartlegging
Hvordan er situasjonen i dag. Hva er bra og hva er mindre bra. Hvor er man i forhold til ønskede mål.
Hva kan forbedres raskt med enkle grep.
Teknisk gjennomgang
Vi analyserer det tekniske underliggende for nettstedet. Hvordan siden er bygd og hvordan er ytelsen.
Ut i fra analysen kan vi tilby å gjøre utbedringer for å støtte opp under videre SEO tiltak.
Eksisterende innhold
Vi ser på det eksisterende innholdet til nettstedet. Trengs det mer innhold, må det justeres eller begge deler.
En gjennomgang av innhold vil si noe om man besvarer det den ønskede kunden etterspør.
Ekststerne tiltak
Når alt er på stell på egen side, kan jobben med å drive trafikk starte.
Tiltakene vil variere ut i fra flere faktorer, som for eksempel nåværende status og konkurransebildet. Her er det ingen fasit, her trenger man analyse og erfaring.
Overvåkning
Alle tiltak som gjøres må overvåkes. Det er ikke alt som virker alltid. Derfor må man ha kontroll på tiltakene man gjør og evaluere effektene av de.
Det er ikke bare du som driver med optimalisering, konkurrentene dine gjør det også. Det er viktig å følge med gjøre og ting bedre enn hva de gjør.
Nye tiltak, optimalisering
Så lenge man driver et nettsted kan man aldri slutte å jobbe med SEO. Det er en pågående prosess. Nye tiltak identifiseres og iverksettes, og man optimaliserer videre.
Søkemotoroptimalisering Bergen (SEO)
SEO Bergen: Det å ha og drive et nettsted krever en hel del for å være relevant. Skal du trekke til deg besøkende og kunder fra nettet har du strengt tatt to valg. Kjøpt trafikk i form av annonser, eller søkemotoroptimalisering (SEO).
SEO i Bergen
Næringslivet i Bergen er knallhardt og profesjonelt. Midtbyen har slitt i mange tiår med synkende handel og flere trekker mer aktivitet over på nett. Man kan ikke lengre bare eksistere fysisk, man må være godt synlig og lett å finne på nett.
SEO på topp i Bergen
Vises din side på første side på google, da er du aktuell. Er du på førsteplass, da er du ledende. Vises du ikke på førstesiden, er du ukjent og irrelevant. En fysisk butikk, restaurant eller annet vil merke det direkte på inntjening om man ligger på første eller femteplass på det mest relevante søkeordet. «Rørlegger i Bergen», «Elektriker i Bergen». «Eier» du et slikt søkeord, da tjener du penger.
Teknisk kompetanse gir trygghet
Webspin har tung og bred IT-teknisk kompetanse og kan være behjelpelig med å løse de fleste utfordringene som skulle dukke opp.
Støtte mot eksterne eller interne leverandører
Benytter du eksterne for hosting av ditt nettsted, eller har du en egen IT-avdeling? Vi snakker språket som gjør at IT-folk forstår hva de må gjøre for at teknisk SEO kommer på plass.
SEO-Strategi
Først må du kjenne deg selv. Hva er du i dag og hva ønsker du å bli. Hvem vil du være på nett? Hvilke type kunder har du? Du må ha en plan bak alt du publiserer på nett. Det gjelder selvsagt også for sosiale medier. SEO strategien bør være etablert og ligge i beinmargen i alt det du gjør. SEO er krevende men resultatene og mulighetene er enorme. Ser du i tillegg ut over Bergen og Norge – så er mulighetene endeløse. Men hvor enn du har tenkt deg, så må du i det minste være synlig på nett.
SEO Analyse
De aller fleste har allerede en nettside, og man må da se hvordan man ligger an allerede. SEO tilstand må evalueres før tiltak settes i gang. Ofte er mye allerede gjort riktig, det er bare de siste få, men avgjørende bitene som skal på plass før man oppnår den ønskede effekten.
Teknisk SEO
Nettsiden må være riktig skrudd sammen. Det er en hel rekke tekniske minimumskrav en må dekke for å ha mest mulig utbytte av de andre SEO tiltakene man gjør. Ellers er det i verste fall det samme som å prøve å sminke en gris – det blir aldri helt bra.
SEO offsite
Det er ikke bare synlighet på søkemotorene som er viktig. Er du oppført der du skal være? Er du synlig på de riktige stedene? Fremstår du slik du ønsker? Søkemotorer som Google, Yahoo og Bing ser aller mest på dette. Hvilke aktører har linker inn til din side, og hvor mange har linker inn til dem igjen. Dette er den mest grunnleggende regelsettet eller algoritmen søkemotorene benytter seg av for å avgjøre hvem som kommer øverst i søkeresultatet.
Kjøp trafikk eller søkemotoroptimalisering/SEM eller SEO
Som nevnt tidligere har du to valg for å vekke interesse fra internett. Søkemotor Marketing (SEM) eller optimaliser for søkemotorer. Du kan selvsagt også kjøpe annonser andre steder, men i Norge er som regel dette fryktelig dyrt og man får som regel svært lite igjen for det.
Annonsering kan være svært effektivt men effekten er kortvarig. Søkemotoroptimalisering er også svært effektivt. Effekten er langvarig. Du får også mer målrettet trafikk. Skal du kjøpe deg en sykkel i Bergen går du ikke inn på en tilfeldig nettside og håper du finner en annonse for det. Du søker. Du googler. Kommer din sykkelbutikk på topp i søkeresultatet for «sykkel Bergen» – da får du salg!
Hvordan jobber vi
Vi jobber ikke for flere bedrifter innen samme bransje. Webspin jobber kun med positiv SEO. Vi løfter og forbedrer nettsider, og vil ikke gjøre tiltak for å skade SEO til våre klienters konkurrenter.
Ta kontakt med oss
Vi vil gjerne høre fra deg! Vi vil vite om deg, ditt nettsted og hva du ønsker å oppnå. Send oss en e-post og fortell litt om nettstedet du ønsker skal rangere bedre på google, og vi tar kontakt med deg for en uforpliktende prat.
Ta kontakt med oss
Vi setter pris på at du tar kontakt med oss! Uansett om du har spørsmål, trenger hjelp eller ønsker å diskutere et spennende prosjekt, er vi her for å bistå deg. Vennligst fyll ut skjemaet nedenfor, og vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig.