SEO Oslo – Søkemotoroptimalisering
SEO Oslo: Det å ha og drive et nettsted kan være en krevende og lite givende oppgave når besøkende uteblir. Skal du trekke til deg trafikk og kunder fra nettet har du strengt tatt to valg. Du kan kjøpe trafikk i form av annonser, eller du kan jobbe med søkemotoroptimalisering (SEO).
SEO i Oslo
Sentrumsnære områder sliter med synkende handel og flere trekker mer aktivitet over på nett. Egentlig så sliter hele detaljvarehandelen. En kan ikke lengre bare eksistere fysisk, man må være godt synlig og lett å finne på nett. Bedrifter som har gode nettsider sammen med gode fysiske butikker ser ut til å være de som lykkes best om dagen. Finne produktet på nett og handle i en butikk i nærheten, til samme pris.
SEO på topp i Oslo
Kommer siden din opp på første side i søkeresultatet til google, da er du aktuell. Vises du på første plass, er du ledende. Vises du ikke på førstesiden, er du ukjent og irrelevant. Du vil ikke få trafikk eller salg. Inntjening vil merke det direkte om man ligger på første eller femteplass på det mest relevante søkeordet for din bedrift.
Tjenester og fremgangsmåte
- Få oversikt, hva er status?
- Hvordan er dagens situasjon. Hva er bra og hva er dårlig. Hva kan forbedres med enkle grep. Finnes det en nisje man kan ta og "eie" på nett?
- Teknisk gjennomgang
- Det tekniske bør være på plass før man begynner med videre SEO tiltak. Responderer siden hurtig nok? Er den riktig bygd? Inneholder den riktig informasjon? Er informasjonen riktig teknisk strukturert?
- Ekststerne tiltak
- Når egen side er tilfredsstillende starter jobben med å drive trafikk. Tiltakene varierer alltid ut i fra flere faktorer, men spesielt hvordan konkurransebildet ser ut. Det finnes ingen fasit, man jobber ut i fra analyse og og ren erfaring.
- Overvåkning
- Alle tiltak må overvåkes, da det ikke er alt som virker alltid. Man må derfor ha kontroll på tiltakene man gjør og evaluere effektene av de.
- Det er ikke bare du som driver med SEO i Oslo, konkurrentene dine gjør det også. Det er viktig å følge med gjøre og ting bedre enn hva de gjør.
- Nye tiltak, optimalisering
Teknisk kompetanse gir trygghet
Webspin har tung og bred IT-teknisk kompetanse og kan være behjelpelig med å løse de fleste utfordringene som skulle dukke opp. Vi har erfaring helt fra IT-drift, nettverk, webutvikling og opp til design og UX.
Støtte mot eksterne eller interne leverandører
Benytter du eksterne for hosting av ditt nettsted, eller har du en egen IT-avdeling? Vi snakker språket som gjør at IT-folk forstår hva de må gjøre for at teknisk SEO kommer på plass.
SEO-Strategi
Først må du kjenne deg selv. Hva er du i dag og hva ønsker du å bli. Hvem vil du være på nett? Hvilke type kunder har du? Du må ha en plan bak alt du publiserer på nett. Det gjelder selvsagt også for sosiale medier. SEO strategien bør være etablert og ligge i beinmargen i alt det du gjør. SEO er krevende men resultatene og mulighetene er enorme. Ser du i tillegg ut over Oslo og Norge - så er mulighetene endeløse. Men hvor enn du har tenkt deg, så må du i det minste være synlig på nett.
SEO Analyse
De aller fleste har allerede en nettside, og man må da se hvordan man ligger an allerede. SEO tilstand må evalueres før tiltak settes i gang. Ofte er mye allerede gjort riktig, det er bare de siste få, men avgjørende bitene som skal på plass før man oppnår den ønskede effekten.
Teknisk SEO
Nettsiden må være riktig skrudd sammen. Det er en hel rekke tekniske minimumskrav en må dekke for å ha mest mulig utbytte av de andre SEO tiltakene man gjør. Ellers blir det som å prøve å sminke en gris - det blir aldri helt bra.
En ting er at Google bruker teknisk tilstand som en variabel som avgjør hvor høyt opp på søkeresultatsiden du vil havne, men en annen ting er å få kundene dine til å bruke siden. Vi er alle utålmodige. Vi er vant til at ting bare virker. Intuitivt og raskt.
SEO offsite
Det er ikke bare synlighet på søkemotorene som er viktig. Er du oppført der du skal være? Er du synlig på de riktige stedene? Fremstår du slik du ønsker? Søkemotorer som Google, Yahoo og Bing ser aller mest på dette. Hvilke aktører har linker inn til din side, og hvor mange har linker inn til dem igjen. Dette er den mest grunnleggende regelsettet eller algoritmen søkemotorene benytter seg av for å avgjøre hvem som kommer øverst i søkeresultatet.
Kjøp trafikk eller søkemotoroptimalisering/SEM eller SEO
Som nevnt tidligere har du to valg for å vekke interesse fra internett. Søkemotor Marketing (SEM) eller optimaliser for søkemotorer. Du kan selvsagt også kjøpe annonser andre steder, men i Norge er som regel dette fryktelig dyrt og man får som regel svært lite igjen for det.
Annonsering kan være svært effektivt men effekten er kortvarig. Søkemotoroptimalisering er også svært effektivt. Effekten er langvarig. Du får også mer målrettet trafikk. Skal du kjøpe deg en sykkel i Oslo går du ikke inn på en tilfeldig nettside og håper du finner en annonse for det. Du søker. Du googler. Kommer din sykkelbutikk på topp i søkeresultatet for "sykkel Oslo" - da får du salg!
Hvordan jobber vi
Vi jobber ikke for flere bedrifter innen samme bransje. Vi jobber kun med positiv SEO. Vi løfter og forbedrer nettsider, og vil ikke gjøre tiltak for å skade SEO til våre klienters konkurrenter.
SEO Oslo - Ta kontakt med oss
Vi vil gjerne høre fra deg! Vi vil vite om deg, ditt nettsted og hva du ønsker å oppnå. Send oss en e-post og fortell litt om nettstedet du ønsker skal rangere bedre på google, og vi tar kontakt med deg for en uforpliktende prat.